Ska ta mig i kragen...


Nere i källaren har jag mina påsar med en del grejer till min framtida flytt. Var nere och rotade lite i påsarna innan. Det gör så man vill flytta nu med detsamma. I mitt kök har jag bestämt mig för rött. Inte överdrivet, men med röda detaljer, såsom kopparna, prydnadsgrej, redskap medmera. Säkert många som endast förknippar röd med julen, men det gör faktiskt inte jag, skitsnygg färg, året om! Kan dock säga att det är rätt svårt att hitta röda köksredskap. Men lite har jag hittat. Senast idag, en röd pajform, mycket tjusig!
I mitt badrum ska det vara lila (älskar den färgen med). I mitt sovrum vet jag inte, men funderat på svart och vitt eller vitt med färgdetaljer! Får väll se. Jag tänker för möd ;) Får lära mig att ta lite som det kommer.. Men jag ska ta mig i kragen..SNART!!

Man har det så jäkla bra hemma. När man flyttar är det eget ansvar som gäller till 1000%, man tar såklart ansvar hemma, men när man bor själv är det allt ansvar. Jag längtar faktiskt, få göra exakt som man själv vill, inte störas av något (då tänker jag på snarkningar), äta när man vill/äta vad man vill, spela hög musik, städa och plocka undan när man vill...Ah! Kommer nog dock kännas konstigt att inte bo med mamma/Stefan.. Är det något fel med något ska det ringas osv. Glad att mamma varit på mig/syrran med det, att ringa själva.
Det började med att ringa och beställa pizza. Bra att börja i tid faktiskt. Ibland brukar jag faktikt skriva ner vad jag ska fråga/säga, som ett stöd :) Det är faktiskt viktigt. För det är ju faktiskt pinsamt om någon annan ringer åt dig ;) Hehe..

Ne, allt för fröken Fredriksson idag. Ha det bra och sov gott! Imorgon jobbar jag från 9.30-21.30.
Dagen börjar med möte! Så kanske inte säkert jag har lust att blogga när jag kommer hem. Annars hörs vi på torsdag.

Musiktips:
The script - Nothing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0