Lägenhetssnack.

Igår var jag ju med mamma för att handla lite grejer till lägenheten.
Var även inom klädesbutiker. Jag handlade inte ett endaste klädesplagg.
Hittade ett par shorts som jag tyckte var dösnygga, men jag shoppade inte dem.
Hade jag fortfarande bott hemma, hade dem hängt i min garderob nu.

Men ja, där finns pengar på kontot, men shorts har jag jättemycket av!
Men... Jag handlade faktiskt en klänning idag för ynka 199 kronor som
där stod My på som jag ska ha på lördag!
Man tänker om jättemycket när man har eget. Och handlar det man verkligen
vill ha eller behöver.

Det är lättare när man bor hemma. Man betalar en summa till förlädrarna,
mat behöver man inte handla och man har få räkningar och
finns det inte pengar på kontot två veckor innan lön så är det inte hela världen..
Det jag mest jag la pengar på när jag bodde hemma var såklart kläder.
Jag älskar kläder, skor och väskor och kommer nog alltid göra det..

Men jag skulle aldrig få för mig att handla något om jag inte har pengar till det.
Först och främst ska alla räkningar vara betalda och det ska finnas mat i kylen
och pengar på kontot för mat och andra viktiga saker. Senså!

Men man måste unna sig saker också ibland, heltklart :)
Lönen är ju också A och O i det hela och hyran såklart.

Men jag har redan märkt att man handlar mer mat än vad man äter upp.
Har fått slänga lite för jag inte hunnit äta upp det..
Ja änsålänge bor bara jag här, men man vill ju ha mat i kylen... ;)

Det jag vill komma med är att man tänker om, som bara den.
Det kommer nog också automatiskt. Man vill ju inte ta massa lån och få
en massa skulder över sig! Men alla är vi olika, helt klart...

Så fort man handlar något så får man en liten klump i magen.
Men tror det är nu i början ;) ...

Innan detta inlägget blir dubbelt upp ska jag sluta..
Bara lite tankar som flyger i min skalle ;)
Ha det bra, PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0