Du är bra precis som du är!


Alla är olika. Alla har vi våra starka och svaga sidor, possitiva och negativa.
Det jag blandannat får höra av personer runt omkring mig som är possitivt är att jag oftast är glad (frågar ni mina familjemedlemmar så säger dem nog tvärtom. Men man måste avreagera sig någonstanns, så sorry ;)).
Och att jag är mogen för min ålder.. Ett av mina negativa sidor, eller min svaghet ska jag väll säga. Är att jag har jättesvårt att säga om jag tycker något är fel. Jag har blivit mycket bättre på det dock. Men har en bit kvar. Särskillt om det är för personer som betyder mycket för en. Önskar att min fina syster hade skänkt lite av det till mig. För hon har inte svårt för det. Saker blir oftast så mycket bättre om man säger vad man tycker. Men det blir precis som en spärr. Nej. Ta nu inte detta fel. Det är klart att jag säger vad jag tycker, men inte lika ofta som jag borde. Beror på vad det är. Vissa saker är lättare än andra. Men det blir bättre och bättre, och det är kul att se!

Sen känner jag även ibland, när jag tycker något som tynger mig egentligen är en bagatell, att jag inte vill belasta några. Men dem som står mig närma. Kan dock se på mig när det är något som tynger mig. Så jag har nog lärt mig av det. Hehe. Att det är likabra att säga något. Ljuga kan jag inte heller för den delen. Haha. Stenkass. Att det kan synas tydligt när det inte ens är meningen. 
 
Men jag är glad att jag har fina vänner och en oehört underbar familj som stöttar mig och hjälper mig. Det där med att försöka säga helt vad jag tycker har blivit bättre. Tack vare (speciellt) mamma och andra fina personer.
Tack för allt ni gör. Men det är bara till att acceptera. Alla är vi olika. Alla har svagheter som man behöver jobba med. Ingen är perfekt, men vi duger precis som vi är. Men glöm aldrig. Det är viktigt att komma ihåg sina bra sidor, att inte bara tänka på allt negativt. Just be your self, det kommer du längst med <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0