Underbara jobb


För ett år sedan var det cirka fem månader till bal och student. Kan verkligen inte förstå vart tiden har tagit vägen. Fem månader tills ens nya liv skulle börja. Trivs verkligen med att jobba. Tjäna egna pengar. Men framförallt, det som är viktigast är att man trivs på sitt jobb! Vilket jag gör. A dream cometrue. Som jag sagt många gånger. Men det kan man inte säga för mycket. Det är ett jobb som innebär massor med utmaning. Dessa är lite yngre än vad jag någonsin jobbat med, så ett nytt "område".. Men gud vad kul det är. Man utvecklas hela tiden! Ska bli kul att se om ett tag.. Man ska inte vara rädd för att misslyckas. Det är viktigt att erkänna vad man inte klarar av, för att sedan tänka ut vad det är man behöver bli puffad med. Att kunna våga säga ifrån att man behöver extra stöttning i just detta, för alla är olika. Något som man själv tycker är lätt som en plätt, tycker kanske någon är svårt, och något som någon tycker är lätt som en plätt tycker man själv är svårt. Därför är det viktigt att ta hjälp av varandra.

Ångrar inte för en endaste sekund att jag sa upp mig från Fenix och tackade ja till sommarvikariatet på en gruppbostad där jag tidigare haft praktik. Som det kan gå i livet :) En väg jag aldrig kommer ångra att jag tagit. Finns bara possitivt. En av alla dessa bra saker är att jag vuxit supermycket som person under dessa åren. Känns jättebra och bättre blir det.

Att ta studenten är ett jättestort steg i livet. Dax att bli vuxen och mer självständig. Men något som kan vara jobbigt för dem som inte vet är ju förståss vad man vill jobba med i framtiden. Även att välja till Gymnasie är inte heller lätt om man inte vet. Livet är inte lätt alltid. Men man ska gå på magkänslan och följa sitt lilla hjärta!
Då brukar det bli bra. Men jag kan inte heller förstå att om cirka sju månader fyller jag tjugo. TJUGO! När min syster fyllde tjugo var hon höggravid (vilket jag inte kommer vara;)) Sakta i backarna.
Ska ha fast jobb och rest lite innan jag börjar avla ungar. Vilket kommer att komma i framtiden. Men först ska jag skaffa mig ett körkort och en lägenhet. Prioritet nummer ett. Jag har ju världens finaste plutt jag kan låna ibland. Han räcker sålänge ;) Min fina skatt!

Nej. Slutar jag inte skriva nu så kan detta bli hur långt som helst.


Kommentarer
Postat av: Vesslan

Jag vääser i vassen! Eller..vasser jag i väsen!?

2011-02-01 @ 23:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0