Saknar!


Kollade igenom lite bilder innan och hamnade i mappen för student/bal! Snacka om att man saknar det. Oehört.
Månaderna innan studenten var så jäkla rolig, framförallt studentveckan. Herregud! Alla var så peppade och så taggade för just bal/student. Balen var magisk. Man kände sig så fin, och så fin har jag aldrig kännt mig i mina snart 20 år.

Men allt var såklart över på ett naffs. Folk sa till en och ta vara på tiden ännu mer än vad man gjorde. Man lyssnade lite och sen var det inte mycker mer med det. De man tog tillvara på mest var ju såklart de sista året/halvåret. Man skulle gjort det mycket tidigare. Men så mycket minnen man har. Jag ångrar aldrig att jag valde Klippans Gymnasieskola. Tro det eller ej :) Träffade så många folk. Folk man tappat kontakten med och folk som man fortfarande har kontakten med.

Fick två nära vänner också genom åren. Angelica och Ronja <3
Och såklart massor med andra härliga människor.

Den tiden kommer jag aldrig glömma. Trots att man inte just då "tyckte om skolan" så saknar man den nu. Man måste lära sig att ta vara på tiden mer än vad man gör, och njuta (vilket ord, men så sant).

Men vilket tur att man kan tänka tillbaka på tiden och minnas den! För ett år sedan taggade vi och nu ett år senare har vi tagit studenten och gått vidare med våra liv, som kan vara väldigt olika, allt från plugg, arbete till resor.
Jag själv, som ni vet jobbar. Med världens bästa jobb :) Någongång ska man bli vuxen och kliva in i vuxenvärden. Vilket man gör dagen man tar studenten.

På jobb gör jag saker som är väldans nytt för en som precis börjar arbeta. Som ansvar på vissa område på jobb, lite pappersarbete medmera. Sånt som man inte är van vid när man precis börjat jobba. Ansvar har man hela tiden på olika sätt. Men första gången/månaderna känns lite extra. Det känns konstigt ska ni veta, inte på ett negativt sätt, verkligen inte. Men helt plötsligt är man vuxen. Det går fort. Så om någon gymnasieelev läser detta,  om ni inte har tagit vara på tiden, är det inte för sent :)







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0