A list :)

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första. 
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats. 
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Slänger in en sån här lista som jag tänker göra i bloggen en månad framåt :)

Så. Eftersom att det är dag 4 idag, får jag göra dem andra nu.

Dag 1. Presentera mig själv.
My Esperi Fredriksson är mitt fullständiga namn. Eller, mitt andranamn saknas men det struntar vi i!
Är nitton år. Bor fortfarande hemma hos mamma och hennes sambo Stefan. Jag har fem syskon, fyra bor i småland och ett annat bor tio minuter ifrån mig (Kvidinge). Jag och min syster som bor nära varandra är väldigt nära. Vi har växt upp tillsammans, medans vi träffat våra andra fyra syskon lite mer sällan. Men sånt är det.
Hon har även en son, Zacharias. Min älskade systerson och är även gudson. Han betyder så otroligt mycket för mig. Står även mina andra familjemedlemmar nära. Skulle inte klarat mig utan dem. Sedan jag tog studenten där jag gick vårdlinjen så har jag jobbat så mycket det bara går. Jobbade även kvällar och helger när jag gick i skokan. Jobbar med utvecklingsstörda människor. Fick ett vikariat i Oktober som vara tills jag börjar på ett nytt vikariat på ett nyöppnat boende. Tusen känslor! Så otroligt glad för det. Jag älskar mitt jobb.

På min fritid umgås jag med vänner, familj, shoppar, festar och slappar :)

Dag 2. Min första kärlek.
Ja. Min första kärlek heter Martin. Var tillsammans två gånger. Var mellan 12/13. När man är i den åldern vet man inte riktigt vad kärlek innebär. Men jag tyckte verkligen om honom. Och det var jag som gjorde slut båda gångerna. Vet inte vad som försegick i mitt huvud då ;) ..

Dag 3. Mina föräldrar.
Börjar med mamma.
Min mamma heter Anneli Esperi 42 år. Hon är stjärnan i mitt liv. Vad sjutton skulle jag gjort utan henne? Hon var ensamstående med mig och Nathalie när vi växte upp, det kan inte alltid ha varit lätt med två små glöttar som mig och Natta ;). Hon träffade sen Stefan när jag var cirka åtta år. En stark person min mamma. Gud vad jag älskar henne. Hon är en person som jag står väldigt nära och som jag verkligen kan lita på. Hon finns där alltid och vill alltid ens bästa, även om man inte tror det ibland för stunden ;) ...

Också pappa.

Han flyttade från Skåne när jag var cirka tre år. Bor där fortfarande där med sin fru och mina syskon.
Vi pratar rätt ofta och har en fin kontakt trots avståndet. Har oftast fått höra att jag är pappas flicka, och ja, det är jag väll ;) Min pappa betyder väldigt mycket för mig. Och jag hoppas att vi alltid kommer att ha lika fin kontakt! Tycker det är synd att avståndet är långt, men det funkar! :)

Älskar mina föräldrar väldans! Ni är bäst <3

Dag 4. Dethär åt jag idag.
Frukost - Två nyttiga mackor och pepparkaksfil med nötter.
Lunch - Pasta med sås.
Sen clementin och laaala mellan.
middag revben med potatisgratäng.
Nu har jag och Moskva dukat upp med massa godsaker till film.
Känner att intressepilen antecknar ;)

Imorgon skriver jag vad jag tycker kärlek är! ;)

Me myself and I !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0